De laatste loodjes - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Suzanne Stokbroeks - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Suzanne Stokbroeks - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

16 Januari 2011 | Oostenrijk, Krems an der Donau

Hey Allemaal,

Ik ben bezig met de laatste weken. Gelukkig heb ik zoals jullie eerder hebben kunnen lezen een stage gevonden.
Nu ben ik vooral druk bezig met het leren voor mijn tentamens. Het zijn allemaal tentamens met open vragen, dus heel anders als de meerkeuze in Nederland. Daarom vind ik het ook heel moeilijk om te zeggen hoe dat ik het gedaan heb.

Maar er zijn nog wel plannen om volgend weekend te gaan reizen, nu kunnen we nog, naar Budapest. Ook al heb ik maandag ochtend een tentamen.

Maar ook als ik hier zou zitten ben ik de hele tijd afgeleid van het leren. De leraren vertellen hier alles in hun colleges en er komen bijna geen boeken aan toepas. De slides zijn dan ook heel erg veel en het is er moeilijk om te ontdekken wat je moet weten en vaak zijn hun vragen ook vaag.

Maar na vrijdag eerst hier met een hele groep meiden gegeten te hebben zijn we daarna gaan stappen in Und wat werkelijk wonderen doet voor de ontspanning. Maar vandaag en gisteren ben ik maar lekker gaan leren, of in ieder geval een poging tot. Lekker met de raam wagen wijd open want het is hier namelijk 15 graden boven nul. Nee, in dit deel van Oostenrijk ligt geen sneeuw.

Nu ga ik verder met leren en het schrijven van de 2 verslagen die school van me wil hebben voor het begin van mijn stage. Allebei z'n 15 pagina's, in Oostenrijk laten ze allen zulke "lange" verslagen schrijven door groepen studenten.

Groetjes vanuit een super zonnig Oostenrijk,


Suzanne

  • 16 Januari 2011 - 12:56

    Joyce:

    poging 2:

    ha die Suzanne,

    veel succes met leren en je tentamens. En tuurlijk veel plezier met je uitstapje als je dat gaat maken.

    Groetjes

  • 16 Januari 2011 - 22:06

    Anneke:

    Nog ff doorwerken en dan zitten die tentamens er ook op. Succes ermee! En als ontspanning er af en toe tussen uit, prima toch! Hier is het ook weer rond de 10 graden, een heel verschil met de Kerstdagen!

    Groetjes Anneke

  • 17 Januari 2011 - 14:09

    May:

    Goh, en ik maar denken dat we alleen in Nederland lente hadden! het was van het weekend super mooi weer in Nederland, we zijn lekker naar het bos en het strand gegaan. Heerlijk na die koude winterweken!
    Leer ze nog!
    May

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Krems an der Donau

Suzanne

Hallo, Ik ben op dit moment student vrijetijdsmanagement aan de NHTV in Breda, daarvoor ga ik het eerste half jaar van mijn 3de jaar als uitwisselingsstudent naar Krems an der Donau in Oostenrijk, hier zal ik aan de fachhochschule van Krems leisure and tourism studeren. En op deze site zal ik proberen jullie op de hoogte te houden van mijn ervaringen. Als je vragen hebt kun je me altijd mailen op 080848@nhtv.nl Groetjes Suzanne

Actief sinds 21 Juni 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 12933

Voorgaande reizen:

22 Juni 2011 - 03 Augustus 2011

Europa

10 September 2010 - 01 Februari 2011

Uitwisseling Krems

Landen bezocht: