Zodat ik het geen 25 keer hoef te vertellen - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Suzanne Stokbroeks - WaarBenJij.nu Zodat ik het geen 25 keer hoef te vertellen - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Suzanne Stokbroeks - WaarBenJij.nu

Zodat ik het geen 25 keer hoef te vertellen

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

18 December 2010 | Oostenrijk, Krems an der Donau

Hallo Allemaal,
Nog even snel een verhaaltje voordat ik dinsdag naar Nederland ga voor de kerst vakantie.
Zoals de meest van jullie weten ben ik van 28 november tot en met 4 december in Nederland geweest. Zondag ochtend 5 december heb ik heel vroeg het vliegtuig gepakt in Charloi en ben ik naar Bratislava gevolgen. Daar was het -15, even balen. Gelukkig was alles goed gegaan en heb ik de bus niet gemist. Na een lange reis was ik terug in Krems.
Daar heb ik meteen de erwten soep aan gezet voor mijn sinterklaas feestje. Iedereen vond de erwten soep lekker en ook het sinterklaas deel was erg geslaagd. Ik had een kerst sneeuw bal , verder waren er cadeautjes als een hello kitty mok , messen set, Chinese ketting, Koreaanse etui en een agenda. Het was heel gezellig.
Die week ben ik verder naar school geweest. we hadden een excursie naar de lokale musea, wel wat anders als in Weert. Er komen in de zomer dan ook veel buitenlandse bezoekers, die met een cruise de Donau afvaren.
Op vrijdag was de intentionele studente informatie beurs. Hier gaven internationale student info over hun eigen school aan de Oostenrijkse studenten. Verder was er eten uit de landen van de studenten. Ik had boterhammen met hagelslag gemaakt. Verder had ik toastjes met gekleurde muisjes en kaas en de stroopwafels waren heel erg populair. Alleen de drop viel bij de meeste mensen niet in de smaak.
Na deze informatie beurs had ik nog een les. Het grappige was dat deze werd gegeven door de vader van de leraar die we normaal hebben. Erg grappig om te zien hoe ze met elkaar om gingen. De man had trouwens ook wel wat nuttig te vertellen, hij is voorzitter van de oostenrijke toeristen bond geweest en Europarlementariër.
Na deze les was dan eindelijk de Punsh part, studenten vertellen hier ons al over sinds de eerste dag. Het is in de binnen tuin van de school. Daar koop je een bekertje voor 2,50 en vervolgens kun je 3 uur lang onbeperkt punsch, glühwein en alcol vrije punsch drinken. Ik heb de hele avond met mijn Oostenrijkse klas genootjes Duits gesproken en ze geloven me nu eindelijk dat ik echt Duits spreek.
Het weekend is er verder niet veel gebeurt. En maandag en dinsdag ook niet. Op woensdag was er een kerst diner voor uitwisselingsstudenten georganiseerd door 2 Spaanse studenten. Het was heel erg gezellig. Ik zat hier aan tafel met een groep Mexicaanse studenten ( Angela, Daniel en Rosa) waar ik vaker mee omga. Hun kregen bezoek van 2 Finnen die hier vorig jaar een heel jaar hebben gestudeerd. (Angela en Daniel zouden eigenlijk alleen afgelopen zomer semester hier blijven, maar ze vonden het zo leuk dat ze bleven). We zijn met z’n alle na het eten nog naar een bar hier in de buurt geweest, heel gezellig.
Donderdag organiseerde mij Russische huisgenootjes (Anzhela en Dasha) een Russisch dinertje. Daar werd ik ook voor uitgenodigd. Net als een aantal van mijn Oostenrijkse klasgenootjes. Ik zal er over zeggen, een fles wodka en twister lever hilarische beelden op. Na de spelletjes zijn we nog naar Und gegaan. Daar kwam ik Angela, Daniel, Rosa en de 2 Finnen weer tegen. Na heel lang gedanst te hebben zijn Angela en ik om 4 uur naar huis gelopen.
Vandaag heb ik me vooral bezig gehouden met het spelen van een nutteloos spelletje, het leren voor mijn tentamen van dinsdag meeting industrie management en het afmaken van mijn werkstuk, wat dinsdag af moet zijn over de Efteling.
Ik zal ook nog even een update geven voor mijn stage die ik aan het zoeken ben. Ik heb op 30 december een sollicitatie gesprek met de stichting tafeltennisevenementen Nederland. Verder heb ik een brief geschreven naar canadien outback in Vancouver Canda. Frankrijk is niets geworden omdat ik dyselxie heb. Maar hier heb ik nog niets op gehoord. Zodat ik meer weet, laat ik het weten.
Groetjes
Suzanne

  • 18 December 2010 - 22:35

    Dorry:

    En ik maar denken dat je op woensdag naar huis komt.
    Eerder halen we je echt niet of je moet zeker weten dat het dinsdag wordt.
    Mam

  • 19 December 2010 - 09:22

    Suzanne:

    Correctie, ik kom woensdag naar huis.
    Dinsdag ben ik hier nog druk bezig met van alles.

    Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Krems an der Donau

Suzanne

Hallo, Ik ben op dit moment student vrijetijdsmanagement aan de NHTV in Breda, daarvoor ga ik het eerste half jaar van mijn 3de jaar als uitwisselingsstudent naar Krems an der Donau in Oostenrijk, hier zal ik aan de fachhochschule van Krems leisure and tourism studeren. En op deze site zal ik proberen jullie op de hoogte te houden van mijn ervaringen. Als je vragen hebt kun je me altijd mailen op 080848@nhtv.nl Groetjes Suzanne

Actief sinds 21 Juni 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 12932

Voorgaande reizen:

22 Juni 2011 - 03 Augustus 2011

Europa

10 September 2010 - 01 Februari 2011

Uitwisseling Krems

Landen bezocht: