Waar woont Suzanne in februari???? - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Suzanne Stokbroeks - WaarBenJij.nu Waar woont Suzanne in februari???? - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Suzanne Stokbroeks - WaarBenJij.nu

Waar woont Suzanne in februari????

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

21 November 2010 | Oostenrijk, Krems an der Donau

Hey Allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties en kaartjes en weet ik wat allemaal. Ik zag net dat het al weer 2 weken geleden is dat ik een berichtje heb achtergelaten. Ik heb nu alleen niet zo veel te melden omdat alles hier zijn gangetje gaat.

Er zijn 3 dingen die ik wil vertellen, kaiserspritzel, sollicitatie en kleine mannen.

Om te beginnen met kaiserspritzel, dat is een mengsel van de lokale witten wijn, grünne witliener, dit normaal gesproken best aardig te drinken is, water met prik, wat zo niet te drinken is en vlierbesbloemen limonade siroop. Dit maakt de wijn heerlijk, lekker zoet. Voor de trouwe lezer, ja ik heb dit drankje al een beschreven. Dit bestel ik tegenwoordig altijd als ik hier op stap ga, iedereen drinkt het hier. Ik ben gister avond op stap geweest, heel gezellig met mijn huisgenootjes en nog veel meer uitwisselingsstudenten. Lekker een hele tijd dansen alleen jammer dat ze hier geen rook verbod hebben waar mensen zich nog aan houden ook.

Dan gaan we nu verder met mijn sollicitatie. Ik ben op dit moment opzoek naar een stage voor in februari, ik weet dat ik daar wat laat mee ben, maar eerst was ik hier zo druk bezig me van alles en daarna heb ik nog heel veel tijd en energie gestoken in het samen stellen van een sollicitatie pakket. Ik had ene brief in het Engels en in het Duits, die Duitse moest natuurlijk nagekeken worden, dat deed mijn lerares voor me, maar dan ben je weer een week verder en ga zo maar door.

Woensdag was die dan eindelijk klaar, dus heb ik alles verstuurd. En vrijdag kreeg ik een reactie. Dat was natuurlijk snel, de reactie was, we hebben niemand nodig. Balen, toe scrolde ik de mail naar benden en wat zie ik daar, een interne email met de tekst, vertaald uit het Duits, graag netjes afwijzen….. Nou daar was ik blij mee, vervolgens waren ze de email ook nog begonnen met meneer Stokbroeks.

Nederlandse als ik ben een mailtjes teug gestuurd, ik ben mevrouw Stokbroeks en de vraag waarom ze me graag netjes afwijzen, hebben ze la iemand of heeft het een andere reden. En het verzoek de volgende keer geen interne email meer mee te zenden.

Daarop kreeg ik een reactie dat de functie al vervuld was, wat op zich vreemd is, hij staat nog op internet.

Maar ik ben verder gaan zoeken op het de website van de NHTV en daar het ik een stage plek gevonden bij een Frans zee aquarium in de buurt van Calais. Dus maar een nieuwe sollicitatie brief geschreven. Ze zoeken iemand die Nederlands en Engels spreek en het liefst ook Duits, Frans is niet nodig, dat komt daar wel. Nu is Mari die brief aan het controleren zodat ik hem morgen of zo kan versturen.

Groetjes vanuit het nu nog zonnige zuiden ( volgende week krijgen we waarschijnlijk de eerst sneeuw)

Suzanne

  • 20 November 2010 - 23:40

    Suzanne:

    Woensdag was die dan eindelijk klaar, dus heb ik alles verstuurd. En vrijdag kreeg ik een reactie. Dat was natuurlijk snel, de reactie was, we hebben niemand nodig. Balen, toe scrolde ik de mail naar benden en wat zie ik daar, een interne email met de tekst, vertaald uit het Duits, graag netjes afwijzen….. Nou daar was ik blij mee, vervolgens waren ze de email ook nog begonnen met meneer Stokbroeks.

    Dit stuk hoort ergens onderaan en niet in het midden, maar dat is ergens mis gegaan.

    Groetjes

    Suzanne

  • 21 November 2010 - 07:50

    May:

    Arggg.... hoe lomp kun je omgaan met sollicitaties: interne mailwisseling gewoon onderaan laten staan?!?! Geef de moed niet op, gewoon verder zoeken!
    Groetjes, May

  • 21 November 2010 - 14:12

    Loes:

    He, wat een raar verhaal van die sollicitatie?! Hopelijk heb je meer geluk in Calais! Dat is ook wel weer eens leuk Frankrijk!

    X Loes

  • 21 November 2010 - 20:05

    Lydje:

    Gezellig om te horen dat je daar lekker opstap gaat en lekkere wijntjes drinkt! hihi!
    Wat vervelend van die solliciatie. Nu maar hopen dat je in Calais meer gelukt hebt. Je beheerst in iedergeval alle talen waar ze naar vragen!!!
    Hier gaat verder alles goed we missen je wel!
    Veel plezier daar nog en succes!
    Liefs x
    Ly

  • 21 November 2010 - 20:07

    Lydje:

    Veel succes met de sneeuw volgende week. Leg maar alvast de sneeuw kettingen klaar voor onder je schoenen hihi!

    X

    Ly

  • 07 December 2010 - 22:39

    Nathalie:

    Hey!

    Hoe is de reis naar het vliegveld gegaan? Hoop dat je je vliegtuig nog hebt kunnen halen! Het was in ieder geval leuk dat je weer ff hier was.

    Succes met de sollicitaties en de laatste tijd in Oostenrijk. Laat je weten wanneer je precies terug komt om met ons het nieuwe jaar in te luiden?

    Groetjes,
    Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Krems an der Donau

Suzanne

Hallo, Ik ben op dit moment student vrijetijdsmanagement aan de NHTV in Breda, daarvoor ga ik het eerste half jaar van mijn 3de jaar als uitwisselingsstudent naar Krems an der Donau in Oostenrijk, hier zal ik aan de fachhochschule van Krems leisure and tourism studeren. En op deze site zal ik proberen jullie op de hoogte te houden van mijn ervaringen. Als je vragen hebt kun je me altijd mailen op 080848@nhtv.nl Groetjes Suzanne

Actief sinds 21 Juni 2010
Verslag gelezen: 1310
Totaal aantal bezoekers 12938

Voorgaande reizen:

22 Juni 2011 - 03 Augustus 2011

Europa

10 September 2010 - 01 Februari 2011

Uitwisseling Krems

Landen bezocht: